Min träningsfilosofi

 

I min värld har hälsan fyra delar varav träning endast står för en fjärdedel. För att få resultat i träningen och kunna prestera på topp är de andra delarna av hälsan lika viktiga att ha hänsyn till. Förutom själva träningen måste man ha koll på sin kost, sömn och stressnivå.

 

Jag tror att vår träning bör baseras på hur våra förfäder levde och rörde sig under vår evolution. Jag ber dig inte bo i en grotta, lyfta stockar och jaga efter bytesdjur men våra rörelsemönster härstammar från den här typen av arbete och den träning vi gör idag bör baseras på samma rörelser. Grundläggande rörelser som att böja, lyfta, dra, pressa och vrida samt funktionell träning utgör basen i min träningsfilosofi. Vi bör:

 

 

”Promenera så ofta vi kan, lyfta tungt ibland & sprinta då och då”

 

 

För att få de resultat vi vill ha måste träningen även anpassas till individen. Av denna anledning inleds en period med personlig träning hos mig alltid med en grundläggande genomgång av vad din kropp klarar av i nuläget. Vi tittar på din rörlighet, stabilitet och bålstyrka och lägger upp ett rimligt mål för din träning.

 

 

 

 

Läs mer under Personlig träning.